Mestna ulica 2
3270 Laško
V sklopu izdelave Občinske celostne prometne strategije Občine Laško so bila v sklopu E – opredelitev smeri ukrepanja, določena strateška vodila.
Strateška vodila kratko in učinkovito povzamejo spremembe, ki jih želimo doseči v posameznem strateškem stebru. Strateški stebri so celostno prometno načrtovanje, hoja, kolesarjenje, javni prevoz in motorni promet. Pri določanju strateških vodil je bil upoštevan razkorak med današnjim stanjem v občini in postavljeno vizijo ter cilji.
Strateško vodilo posameznega stebra izhaja iz več ciljev OCPS in odraža prioritete. Strateška vodila odražajo ambicije posameznih stebrov in morajo biti realno dosegljive in merljive (kvantifikacija ambicij oz. ciljne vrednostmi).
V nadaljevanju so za posamezen steber predstavljena strateška vodila in kvantificirane ambicije.
STEBER |
CILJI |
STRATEŠKA VODILA |
KVANTIFICIRANE AMBICIJE |
CELOSTNO PROMETNO NAČRTOVANJE |
- Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost. - Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa, zlasti ranljivejših skupin - Okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo. |
Celostno prometno načrtovanje in prostorsko načrtovanje v občini Laško bosta potekala vzporedno in bosta medsebojno usklajena.
Pri načrtovanju bo zagotovljeno sodelovanje z drugimi deležniki na medobčinski, regionalni in državni ravni.
|
- Povečati delež izvedenih ukrepov za 1% v sklopu celostnega prometnega načrtovanja - Zmanjšanje števila kolesarjev in pešcev, udeleženih v prometnih nesrečah za 10 % do leta 2031. |
HOJA |
- Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost. - Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa, zlasti ranljivejših skupin - Okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo. - Izboljšana kakovost življenja v privlačni, zeleni in povezani skupnosti. - Bolj zdravi in bolj aktivni prebivalci. - Znižane lokalne emisije onesnaževal in toplogrednih plinov iz prometa |
Povečanje prometne varnosti in občutka varnosti pešcev.
Povečanje privlačnosti površin za pešce.
Zagotovitev enakopravnih pogojev za hojo vsem ljudem. |
- Povečanje deleža otrok, ki v šolo pešačijo iz 32 % na 35 % do leta 2031. - Zmanjšati delež otrok, ki v šolo potujejo z avtom iz 45 % na 35 % do leta 2031. - Zmanjšanje deleža ljudi, ki se na delo vozijo z avtomobilom 88 % na 85 % do leta 2031. |
KOLESARJENJE |
- Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost. - Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa, zlasti ranljivejših skupin - Okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo. - Izboljšana kakovost življenja v privlačni, zeleni in povezani skupnosti. - Bolj zdravi in bolj aktivni prebivalci. |
Zagotovljeni bodo pogoji za udobno in privlačno kolesarjenje.
Povečala se bo varnost kolesarjev in občutek varnosti pri kolesarjih.
Sodelovanje med občinami in državo pri načrtovanju kolesarskih povezav.
Spodbujalo se bo uporabo koles, tudi v kombinaciji z javnim prevozom.
Spodbujanje uporabe javnih koles in promocija za njihovo uporabo. |
- Zmanjšanje števila kolesarjev in pešcev, udeleženih v prometnih nesrečah za 10 % do leta 2031. - Povečanje števila uporabnikov sistema KolesCe za 2%. |
JAVNI PREVOZ |
- Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost. - Okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo. - Izboljšana dostopnost osnovnih storitev in aktivnosti - Okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo - Znižane lokalne emisije onesnaževal in toplogrednih plinov iz prometa |
Povečalo se bo število voženj z javnim potniškim prevozom, predvsem dnevnih migracij.
Izboljšala se bo dostopnost javnega prevoza za različne socialne skupine. |
- Povečanje števila prevozov Prijateljstvo za 4%, glede na staranje prebivalstva - Povečanje števila uporabnikov javnih prevozov za 2%. - Zmanjšanje deleža ljudi, ki se na delo vozijo z avtomobilom 88 % na 85 % do leta 2031. |
MOTORNI PROMET |
- Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost. - Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa, zlasti ranljivejših skupin - Izboljšana dostopnost osnovnih storitev in aktivnosti - Okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo. |
Zmanjšalo se bo število voženj z osebnim avtomobilom na krajših poteh.
Povečalo se bo prometno varnost in uredilo prometne površine, ter zagotovilo povečanje pretočnosti in dostopnosti.
Spodbujala se bo uporaba vozil na alternativne vire goriv. |
- Zmanjšati delež otrok, ki v šolo potujejo z avtom iz 45 % na 35 % do leta 2031. - Zmanjšanje deleža ljudi, ki se na delo vozijo z avtomobilom 88 % na 85 % do leta 2031. |