Page 18 - Laski_Bilten_st66_NR
P. 18
KOMUNALA
Novi ukrepi EU na cijskim službam in plačilo visokih kazni. V prejšnjem sistemu
področju ravnanja so v takih primerih vodarji opravili svoje delo v okviru rednih
z odpadki vzdrževalnih del na vodotoku in sanirali brežino vodotoka do
spodnjega ustroja ceste, sanacija brežine zgornjega ustroja ceste
Države Evropske pa je bila stvar cestarjev. Preprosto in učinkovito.
unije (EU) so spre- Marjan Salobir
jele niz ukrepov, ki
predstavljajo po-
memben mejnik za Nova igrala v Jurkloštru
evropsko krožno gospodarstvo. EU želi na ta način postati vo-
dilna sila na področju ravnanja z odpadki in recikliranja. Nova V veliko veselje otrok Lahovega Grabna so bila v mesecu maju
zakonodaja o odpadkih bo pripomogla k preprečevanju nasta- po naročilu Občine Laško v Jurkloštru postavljena nova igrala.
janja odpadkov, kjer to ne bo mogoče, pa bo znatno okrepila Dragica Levstik
recikliranje komunalnih odpadkov in odpadne embalaže. Po-
stopno bo ukinjeno odlaganje odpadkov, vse več pa bodo v upo-
rabi različni ekonomski instrumenti, med katerimi naj bi bila
tudi povečana odgovornost proizvajalcev, ki bodo tako končno
postali odgovorni za svoje izdelke, ko ti postanejo odpadki.
Nova pravila vsebujejo konkretne cilje za recikliranje komu-
nalnih odpadkov, ločeno zbiranje odpadkov in postopno odpra-
vo odlaganja odpadkov. Po novem naj bi recikliranje komunal-
nih odpadkov do leta 2025 povečali na 55 odstotkov, do leta
2035 pa na 65 odstotkov. Pravila določajo tudi deleže reciklira-
nja posebej za vso embalažo, plastiko, les, železne kovine, alu-
minij, steklo ter papir in karton. Nevarne odpadke iz gospodinj-
stev bo treba ločeno zbirati po letu 2022, biološke odpadke po
letu 2023, tekstil pa po letu 2025. Z vsemi temi ukrepi želi EU
bistveno zmanjšati odlaganje odpadkov, saj v krožnem gospo-
darstvu to ni smiselno, ker se s tem onesnažuje voda, tla in zrak. Obvestilo glede odpadkov na ekoloških otokih
Do leta 2035 bo tako potrebno količino odloženih komunalnih
odpadkov zmanjšati na 10 odstotkov oz. manj od skupne količi- S strani naših delavcev in občanov ugotavljamo, da v zadnjem
ne vseh komunalnih odpadkov. času prihaja do znatnega povečanja nepravilnega in divjega od-
Tomaž Novak, direktor laganja odpadkov na ekoloških otokih. Med najbolj izpostavlje-
Vir: STA, Zbornica komunalnega gospodarstva ne lokacije sodijo: pokopališče Laško, ekološki otok pri Laščan-
ki, ekološki otok pri Tušu v Rečici, divje odlagališče pri Surovini
in ekološki otok pod knjižnico. Ob tem vse uporabnike ponov-
Vzdrževanje vodotokov ob cestah no obveščamo, da lahko vse odpadke brezplačno pripeljejo na
naš zbirni center Strensko.
Vodotoki ob večjih nalivih pogosto prestopajo bregove ter Naš napotek je, da se pred odlaganjem odpadka na ekolo-
povzročajo škodo na cestni infrastrukturi, ki jo vzdržujemo. škem otoku najprej prepričate, če ta odpadek sploh sodi tja (v
Zavedamo se, da so ti nalivi posledica globalnega segrevanja pomoč si lahko preberete navodilo: http://www.komunala-la-
ozračja, ko v kratkem času prihaja do ekstremno velike količi- sko.si/abecednik/). V kolikor odpadek spada med tiste, ki se
ne padavin, kar ima za posledico razlivanje vodotokov in s tem lahko odlagajo na ekoloških otokih, pa ga je pred odlaganjem
povzročanje škode na cestni infrastrukturi. Poleg velike količine potrebno ustrezno volumsko zmanjšati (na primer: škatlo pred
padavin v kratkem času je vzrok tudi zelo slabo vzdrževanje vo- odlaganjem zložimo ali pa jo sploščimo tako, da jo pohodimo)
dotokov. Ne izvajajo se ukrepi umirjanja pretokov, izvedbe pra- in ga šele tako pripravljenega odložimo v namenski zabojnik.
gov in prodnih zadrževalnikov, prav tako pa se ne izvaja izvoz Iz slike nazorno izhaja primer povsem nepravilnega odlaga-
naplavin in plavja. Zaradi tega se pojavlja tudi vse več poškodb nja:
brežin vodotokov, ki povzročajo zajede in udore cest na najbolj
izpostavljenih mestih. Tukaj pa nastopi srž problema. Vzdrže-
valci cest smo dolžni zagotavljati normalno prevoznost cest,
nevarna mesta pa zavarovati ter poškodbe čimprej sanirati, pri
tem pa ne smemo posegati v vodni svet. Najprej moramo prido-
biti ustrezna dovoljenja in soglasja, v katerih je praviloma zahte-
vana tudi ureditev kompletne struge vodotoka gor in dol vodno
od mesta poškodbe. Postopki pridobivanja soglasij in dovoljenj
trajajo zelo dolgo, zato se stanje zajed in udorov samo še slabša.
Naše prošnje vodarjem, da naj imajo poškodbe cest ob vodoto-
kih za prioriteto pri vzdrževanju vodotokov, po navadi naletijo
na gluha ušesa. Če pa že dobimo kak odgovor, je razlog pomanj-
kanje sredstev za vzdrževanje vodotokov. V primeru, da bi sami
posegli v vodotok brez soglasja in izvedli sanacijo brežine vo-
dotoka zaradi ureditve ceste, tvegamo prijavo vodarjev inšpek-
18