Page 20 - Laski_Bilten_st73
P. 20

INTERVJU

       Intervju z Aljo Kapun                                                            li in kaj je tisto, kar lahko preko tehnike
                                                                                        lutkarstva izraziš, česar pri igri na odr-
       ŽIVLJENJE NI GLEDALIŠČE, ZARADI ČESAR JE                                         skih deskah ne moreš?
                                                                                           Lutke so super, ker je lutka lahko vse,
       VČASIH ZELO PREPROSTO IN BANALNO                                                 če znaš vklopiti domišljijo. Kuli, barvi-

                                                                                        ca, kartonska škatla in že lahko sestaviš
       »Ves svet je oder in moški vsi in ženske zgolj igralci:                          zgodbo in imaš lutkovno predstavo. Če
       nastopajo in spet odhajajo in vsak igra v življenju razne vloge.«                dobro delaš, bo otrok takoj padel noter.
                                          (William Shakespeare: Kakor vam drago, II – 7)   Ne bo se obremenjeval, ali je lutka ma-
                                                                                        rioneta ali navadna nogavica, ki si jo po-
                                                                                        vezneš na dlan in začneš pripovedovati.
         V tokratnem intervjuju smo spre-      prve sezone sem vedela, da me je igra za-  Ta moč lutke, da je lahko vse, se mi zdi
       govorili z igralko, plesalko, lutkov-   čela zelo zanimati.                      super.
       no ustvarjalko, direktorico in nasploh
       umetnico Aljo Kapun. Pokukali smo v
       začetke njene kariere, se poglobili v živ-
       ljenje  igralke, hkrati pa  Aljo  spoznali
       tudi kot osebo v realnem življenju.

         Ste igralka, plesalka, mati, lutkovna
       ustvarjalka, vsesplošna umetnica in še bi
       lahko naštevali. Vaši prvi koraki na odr-
       skih deskah so bili plesni. Bi lahko rekli,
       da je bil ples vaša prva strast? Študira-  Posvetiva se vaši igralski karieri.      V zadnjem času sodelujete z Mladin-
       li ste tudi ples na SEAD Salzburg Expe-  Kakšni so bili začetki?                 skim gledališčem in produkcijo Maska v
       rimental Academy of Dance. Kakšna je                                             projektu Nova pošta. Katere so tiste igre,
       bila vaša izkušnja?                        Moji začetki igre so pomenili vpis na   ki bi jih izpostavili in kaj vam predsta-
                                               sprejemne izpite na igralsko akademijo   vlja sama umetnost odrskega uprizarja-
         Moram priznati, da me naziv »ume-     v Ljubljani in potem uspešno opravljeni   nja?
       tnica« malo odbija, sedaj ko je za mano   sprejemni izpiti. Vse do takrat zame igra
       prva polovica življenja in človek v neka-  ni obstajala in me tudi ni zanimala.     Predstava 6 mladega režiserja Žige
       terih stvareh malo dozori. Hočem reči, da                                        Divjaka je vsekakor svetla točka ustvar-
       se pod to besedo, torej pod besedo »ume-   Kaj pa AGRFT? Študirali ste dramsko   janja  in  dela  tega  avtorskega  projek-
       tnica«, skriva pridih nečesa, kar je mno-  igro in umetniško besedo, kako je za vas   ta. Predstava govori o beguncih in je na
       go več, kot je sama beseda. Umetnost je   potekal študij?                        lanskem Boršnikovem srečanju dobi-
       zame harmonija, veličastnost in umetnik    Študij igre sem izbrala, ker je vsebo-  la nagrado za najboljšo predstavo. Sama
       bi moral biti nad vsemi, moral bi zajeti   val ure plesa, kar mi je pomenilo vse in   umetnost odrskega uprizarjanja se moč-
       znanje in vse svetove v eno samo misel.   je bilo v četrtem letniku srednje oblikov-  no  razlikuje  od  filmske  igre.  Ko  igram
       Začela bom skromno in ponižno. Po izo-  ne šole zame odločilnega pomena, da      na odru, torej ne pred kamerami, je bli-
       brazbi sem igralka, po duši plesalka. Ples   sem izbrala ta študij, torej igro. Po prvem   žina publike in njen odziv neposredno
       je bil moja prva in velika strast in še ved-  letniku igre sem šla delat sprejemne iz-  ob meni. Imaš samo eno možnost, ni
       no je moja strast. Ko sem bila stara prib-  pite v Salzburg, jih opravila in povedala   popravkov. Če narediš napako, jo moraš
       ližno pet let, sem pri babici začela plesati   mentorjem v Ljubljani za svojo odloči-  popraviti tako, kot da je sploh ni bilo. Pri
       pred televizijo. Takrat sem vedela, da že-  tev. S snemanjem TV nadaljevanke »Pod   snemanju se naredi »cut« in ponovimo
       lim plesati. Izkušnja na plesni akademiji   eno streho« sem si plačala študij plesa v   posnetek. Oder je živa forma, ki diha ne-
       v Salzburgu je bila velika, sploh ker sem   Salzburgu. A kot sem omenila že prej,   posredno med igralcem in gledalcem.
       se na koncu prvega letnika odločila, da   me je začelo vleči k igri in tako sem se po
       grem nazaj v Ljubljano in končam študij   prvem letniku plesa vrnila nazaj v Lju-
       igre. Dilema je bila težka, sploh ker mi je   bljano in uspešno zaključila s študijem
       ples dolgo časa pomenil vse. Študij plesa   igre. Študij igre je bil na začetku zelo na-
       je naporen, človeka izčrpa, vendar je tudi   poren, ker sem morala iz gibalnega, ples-
       veliko lepega in neprecenljivega. Učitelji   nega v nekaj besednega. Nič nisem razu-
       plesa so bili vrhunski, veliko in hitro si   mela, nič znala. Mentorji niso bili toliko
       se lahko naučil, če si si tega želel. Zame   zahtevni. Zdaj, ko z distance gledam na
       osebno je bilo najtežje sprejeti spoznanje,   to obdobje, lahko rečem, da so bili na tre-
       da po telesni poškodbi človek nazaduje za   nutke neodgovorni s svojimi besedami in
       pet korakov nazaj in potem mora začeti   preveč mogočni. Vzeli so si ta prostor, da   Raziščiva še vaše uprizarjanje na ma-
       od začetka. Dril, ples je dril. Balet disci-  so lahko bili mogočni. Verjetno so v želji,   lih  zaslonih. Zasloveli  ste  z  nanizanko
       plina, joga za raztezanje in moč, sodobno   da bi vse iztisnili iz študenta, šli čez vse in   »Pod eno streho« v glavni vlogi Maje. Je
       plesno tehniko pa si vsak razlaga po svoje.  tako dosegli svoje. A ne vedno. Nisem se   bila to vaša prva vloga na malih zaslo-
                                               strinjala z vsem. Ne.                    nih?
         Kdaj ste začutili, da želite igrati?                                              Ja, prva.
         Ko smo snemali TV nadaljevanko           Ste večplastna igralka, v sebi skrivate
       »Pod eno streho«. Proti koncu snemanja   tudi ljubezen do lutk. Kdaj ste jo odkri-  Kakšna je bila ta izkušnja?

       20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25