Page 19 - Laski_Bilten_st69_NR
P. 19

PODEŽELJE

       dobrih praks in tako v praksi spozna-   na katerih bodo udeleženci pridobili zna-  rabo odsluženih stvari. Na usposabljanju
       li ekološke kmetije in izkušnje ljudi, ki   nje na področju pridelave semen različ-  Čiščenje odpadnih vod na kmetijskih go-
       se z ekološkim kmetijstvom že uspešno   nih vrtnin in poljščin. Za tem se bodo   spodarstvih bodo predstavljene možnos-
       ukvarjajo.                              seznanili z dobrimi praksami skupno-     ti za čiščenje odpadnih voda na kmetiji,
         V travniških sadovnjakih kot tudi na   stnega ohranjanja, semenarjenja in širje-  v pomladanskih mesecih pa je predviden
       poljih in vrtovih še najdemo stare sorte   nja pridelave starih sort kulturnih rastlin   praktičen prikaz cepljenja sadnega drev-
       kulturnih rastlin. Le te imajo velik po-  in sodelovali pri oblikovanju koncepta   ja.
       men pri ohranjanju genetske raznoliko-  skupnostnega ohranjanja in širjenja pri-    Več informacij dobite na izpostavi
       sti, zato je pomembno, da jih ohranimo.   delave starih sort kulturnih rastlin na ob-  Kmetijske svetovalne službe v Laškem,
       K temu naj bi pripomoglo tudi usposa-   močju LAS Raznolikost podeželja.         tel. 03 734 08 73 ali po elektronski pošti
       bljanje s področja semenarjenja.           V programu je še več usposabljanj. V   jozica.krasovec@ce.kgzs.si
         Praktični delavnici, ki jo je vodil Igor   zimskih mesecih se bomo posvetili varo-  Vabljeni, da se usposabljanj udeleži-
       Škerbot in smo jo izvedli v mesecu av-  vanju okolja v gospodinjstvih in spoz-   te!
       gustu na ekološki kmetiji Primož, bosta   nali možnosti za uporabo naravnih čistil,                     Jožica Krašovec,
       v zimskem času sledili še dve predavanji,   kompostiranje in ideje za ponovno upo-            KGZ Celje, Izpostava Laško





       AKTIVNOSTI ŠOLE ZA HORTIKULTURO IN VIZUALNE UMETNOSTI V SKLOPU

       PROJEKTA LAS LAŠKO


         Kot izobraževalna ustanova, vključena
       v projekt Varujmo in izboljšajmo pogoje
       za ohranitev pestre združbe opraševalcev,
       ki poteka pod okriljem LAS Raznolikost
       podeželja, smo pri izvedbi naših aktivno-
       stih upoštevali naše osnovno poslanstvo:
       ozaveščanje in izobraževanje udeležen-
       cev v projektu.
         Naše aktivnosti v projektu so se zače-
       le že maja 2018, ko smo začeli z načrto-
       vanjem dela za naslednje šolsko leto, saj
       v izvedbena dela projekta vključujemo
       tudi naše dijake in študente. Pred rednim
       letnim dopustom smo izmerili parkov-
       no površino pri Thermani Laško, d. d.,
       ter v delu parka z zelišči popisali zelišča
       in potrebna vzdrževalna dela, ki smo jih
       nato  opravili  v  septembru  2018.  Pri  iz-
       vedbi 1. aktivnosti so sodelovali dijaki 2.   Naše aktivnosti vključujejo tudi delav-
       letnika triletnega poklicnega programa                                           posameznik opazuje svoje delo  in delo
       vrtnar. Sodelovalo je 12 dijakov z men-  nice za osnovnošolsko mladino, katere   drugih. S posnetkom dobi občutek  navi-
       torjema. Dijaki so sodelovali na projek-  poglavitni cilj je ozaveščanje otrok do od-  dezne resničnosti, ki pokaže popolnoma
       tu v okviru izvajanja pouka strokovnega   govornega ravnanja z okoljem. Odločili   novo dimenzijo pogleda. Posnetki so do-
       modula Grajene prvine zelenih površin,   smo se, da predstavimo naravno rastoče   stopni na internetnih straneh OŠ Laško
       kjer so na praktičen način spoznali pra-  medovite rastline v dveh obdobjih, ki sta   in internetni strani naše šole. Za namen
                                                                                                               o
       vilno oblikovanje gred glede višine in   pomembni tudi v življenju čebel in divjih   projekta smo skupaj s 360  kamero naba-
       uporabo zastirke. Prav tako so se sezna-  opraševalcev.                          vili tudi pripadajoča VR očala, ki omogo-
                                                                                                                 o
       nili in spoznali medovite rastline, ki pri-  Rastline za jesenske paše smo predsta-  čajo ogled  in doživetje 360  posnetkov z
       vabljajo poleg čebel tudi divje opraševal-  vili tretjemu razredu 1. triade OŠ Laško.   mobilniki preko spletne strani YouTube
       ce. Zeliščni vrt v parku Thermane Laško   V delavnico je bilo vključeno 20 učencev,   (https://youtu.be/4Iqu0kmhPTk).
       predstavlja velik okoliški potencial, še   ki smo jo izvedli 19. oktobra. Naslednjo   Načrtovane aktivnosti smo v obdobju
       zlasti, ker se življenjski prostor za čebele   delavnico načrtujemo spomladi, in sicer   od maja do oktobra v celoti izvedli, iz-
       in divje opraševalce v mestih krči.     z učenci 2. triade. Na takšen način bi radi   vedbo okrogle mize, ki smo jo načrtova-
         Sajenje nekaterih trajnih zeliščnih   poudarili pomembnost biotske pestrosti,   li za mesec november pa smo prestavili
       rastlin smo zaradi prihajajoče zime pre-  saj cvetlice, ki so dostopne spomladi, v   v zadnji teden v januarju, saj bo verjetno
       stavili na pomlad. Tako prva aktivnost z   jeseni le pocvitajo.                  vreme takrat bolj naklonjeno obiskom
       naslovom Rekonstrukcija zdraviliškega      Učenci so se v okviru delavnice sez-  delavnic v zaprtih prostorih. Priprave na
       parka Thermane Laško v delu medovite-   nanili s pomenom divjih opraševalcev,    okroglo mizo z udeležbo različnih delež-
       ga vrta še ni v celoti končana. Glede na   spoznali so jesenske rastline za pašo in   nikov pri proizvodnji varne hrane pa že
       izvedene meritve bomo v naslednjih me-  posušene cvetove ujeli v barvit kolaž. Nji-
       secih izdelali načrt teh gred s pomočjo   hovi izdelki so ujeti v trajen spomin tudi   potekajo.
                                                                  o
       IKT tehnologije.                        s  Samsung  Gear 360  kamero, kjer lahko     Romana Špes, koordinatorka projekta

                                                                                                                           19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24